sunnuntai 8. kesäkuuta 2008

Varovaisia toivomuksia ja gallupin tulokset


Gallup-kysely on päättynyt ja tulokset ovat seuraavat:

Moskova: 12 ääntä. Helsinki: 16 ääntä. Timbuktu: 2 ääntä (!).

Sekä venäläisen että normaalin demokratian mukaan on siis toimittava niin, että Laurakaisa voi jatkossa päivittää blogiaan Helsingistä.

Kirjoitin viime viikolla, ennen Flotin Helsingin-koneeseen nousemista, listan asioista. Annoin listalle nimeksi Ideaalivaihtoehto. Se on kirjoitettu ruudulliselle kierrelehtiön sivulle ja uskoisin, että tulen säilyttämään sen aarrearkussani päivieni loppuun saakka. Se muistuttaa minua ainakin siitä, että toiveidensa suhteen on oltava varovainen, koska joskus oma asenne, ajoitus ja aurinkokunta ovat sillä tavalla järjestyksessä, että kaikki toiveet toteutuvat.

Listani nimeltä Ideaalivaihtoehto kuuluu osapuilleen seuraavasti:

1. Saan työpaikan Helsingistä.
2. Siitä maksetaan kohtuullista palkkaa.
3. Pääsen takaisin tornikamariin.
4. En joudu lähtemään nykyisestä työstäni ovet paukkuen.
5. Muutto järjestyy kivuttomasti.

Ja nyt on tapahtunut seuraavaa:

1. Sain työpaikan Helsingistä.
2. Siitä maksetaan ei vain kohtuullista vaan hyvää palkkaa.
3. Pääsen takaisin tornikamariin, tosin putkiremontin jälkeen.
4. En joudu lähtemään nykyisestä työstäni ovet paukkuen vaan saan harkinta-aikaa sen suhteen, millainen elämä ja työ minulle loppujen lopuksi sopii.
5. Muutto järjestyy niin kivuttomasti kuin muutto vain voi järjestyä, eli vain kohtuullisesti itkua ja hammastenkiristystä aiheuttaen.

En enää keksi, mitä muuta toivoisin. Paitsi sitä yhtä, minkä saamiseksi maapallon kiertosuunnan pitäisi kääntyä toisinpäin. Ja sellaista en uskalla toivoa, koska väärin päin pyörivä maailma ei kuitenkaan olisi sellainen, millaiseksi sen nyt kuvittelen.

Kiitos kaikille äänestäneille. Ihan pian Laurakaisa palaa takaisin kotiin.

---------

Tänään soi Reetaleenan Kotiin:

"Joo mä tiedän, haluaisin nähdä
vieläkin enemmän
Tai sitten paikoilleni jäädä
mutta mä palaan takaisin

Mä tulen kotiin tänään
mä olen väsynyt
Se sama pieni tyttö
isompi on nyt"

Ei kommentteja: